dinsdag 18 juni 2013

Week van de Kunst.. Ook al zijn we heel erg druk met de musical..Ook wij doen natuurlijk mee met de week van de kunst. We gaan het hebben over de GLAS IN LOOD kunst. Of te wel gebrandschilderede ramen. We maken misschien niet van de hele mooie en grote kunstwerken zoals in de andere groepen... Wij kijken vooral toe :-) Maandag heb ik de kinderen de oorsprong verteld,waarom en hoe Glas in lood is ontstaan en waarvoor het is bedacht. Ik heb ze dat laten zien door een aantal Goudse glazen te laten zien van de St. Jans kerk te Gouda. Een kerk waar ik veel geweest ben, omdat ik daar in de buurt woonde. Vandaag zijn we met de bus heerlijk naar amsterdam gegaan voor het STEDELIJK MUSEUM. We zijn rondgeleid en hebben vooral veel Mondriaan gezien, maar ook andere moderne kunstenaars hebben we bekeken, ook hebben we nog zelf een Mondriaan gemaakt, die foto's krijgen we nog opgestuurd. Donderdagachtend gaan we naar de Room-Katholieke kerk in Leerdam en krijgen we een rondleiding van Tiny, de vader van Wietske ook dan zal er gekeken worden naar Glas-In-Lood. Donderdagmiddag krijgen we een soort worshop van de tante van Lise, zij maakt zelf glas-in-lood. We kijken er naar uit!! de meester Ps.. De tekst en de foto die ik wil plaatsen lukt niet helemaal, Foto wil er niet op komen en de tekst staat er zonder Enters/cursief en dikgedrukt.

Geen opmerkingen: